čtvrtek 14. února 2013

Insidious - recenze

Horor / Thriller
USA / Kanada, 2010, 103 min
Jsou místa kam nepatříme, ale bezděky se tam dostaneme. Film vypráví o mladé rodině a jejich synovi, který po svém otci nevědomky zdědil jistou velice zvláštní schopnost, tato schopnost se nazývá astrální projekce. Je to schopnost opustit své fyzické tělo a cestovat na jiná místa v astrální (duševní) formě. Chlapec již cestuje dlouho a dostává se tam, kam by se žádný člověk nikdy dostat neměl. Zatímco je jeho fyzická schránka posedlá zlými duchy, duševní je uvězněna v jiné dimenzi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na tento film jsem byla opravdu hodně zvědavá. Když si projdete různé recenze a komentáře na internetu tak zjistíte, že jsou z něho (skoro) všichni nadšení. Už kvůli tomuto faktu jsem se na film neskutečně moc těšila. Čekala jsem skvělou pointu, závěr a to, že se budu bát... to se úplně tak nestalo. Vlastně jsem si napřed říkala, že se mi film spíš nelíbí. Ale musím uznat, že když se ve mně všechno "rozleželo", tak jsem došla k závěru, že přece jenom něco to do sebe mělo...Ovšem nemůžu říct, že je to to nejlepší, co jsem kdy viděla. To v žádném případě.

Ve filmu se setkáme se sympatickou mladou rodinou, která se nastěhuje do nového domu. Mladí rodiče, 3 malé děti, krásný dům. Idylka. Jenomže potom se něco stane.. Jeden ze synů spadne na půdě a příští den se z ničeho nic dostane do kómatu. Rodiče jsou bezradní a neví, co mají dělat. Po nějaké době jim dají doktoři syna do domácí péče. Nikdo neví, co s ním je a kdy se z tohoto stavu dostane. A pak se začnou dít divné a zvláštní věci.... Všichni si myslí, že problém v domě. Ale to není pravda. Prokletí není v stavbě, ale v člověku...

Alespoň začátek filmu je dobře natočený. Atmosféra pěkně vystižená. Duchové, otevírání a zavírání dveří, dokonce i pár lehkých lekaček.. Šlo to a líbilo se mi to. Po prvních 40 minutách jsem se však začala nudit. A po hodině si řekla "Co to sakra je?". Vůbec se mi nelíbilo to, jakým směrem se film vydal.

Tumblr_md6yj09gab1rfgphyo1_500_large
Patrick Wilson si ve filmu zahrál hlavní roli a ta animace MĚ DĚSÍ!!

Celkový nápad astrální projekce pro mě asi nebylo to nejvíc atraktivní téma. Na druhou stranu nebráním se myšlence // a vlastně i faktu // , že něco takového opravdu je. Jsou důkazy, existují pravdivé příběhy (dokonce i tento film byl údajně natočen podle skutečné události) , ale.. pro mě osobně je to trošku vzdálené téma. Sny, opouštění reality - to mě nikdy moc nebralo.
556825_393593830719606_1133798077_n_large
Takový "milý" výraz .. brrr

Tumblr_maf7usjv2p1r5adaeo1_500_largeMyslím si, že z celkového nápadu se toho mohlo vytěžit ještě víc. Prvních 40 minut se mi líbilo moc. Správná atmosféra, herci pěkně hráli.. Potom to už bylo horší. Nudila jsem se.

Samotný závěr.. ten mě překvapil a zmátl. To se musí nechat. Celková pointa mě docela zaujala a nutila mě se nad tím vším zamyslet. Dokonce mě i trošku vystrašila. Když se nad tím člověk opravdu pořádně zamyslí, je to vlastně děsivé.. Co my víme, co je kolem nás.. třeba to nevidíme, ale to neznamená, že to tady není s námi.. A to je to, co mě děsí.

Tumblr_m25u4mk1ih1rswsrbo1_500_large
Co my víme, co je s námi v pokoji?

Z filmu mám trošku rozporuplné pocity.. Rozhodně tomu nemůžu dát víc než 2 hvězdičky. Bylo to na mě moc.. taková slátaninka. Každopádně ty dvě hvězdičky má ode mě film za atmosféru, herce a konec (myslím cca posledních 5 sekund). Něco to do sebe mělo.

Myslím, že se tento film bude líbit všem příznivcům Paranormal activity.
Dokonce jsem našla informaci, že se natáčí druhý díl. Bude ho režírovat stejný režisér (když jsme u něho - James Wan režíroval i např. Saw) a měl by být hotový už v roce 2013.