čtvrtek 14. února 2013

Královská hra - recenze

Thriller
Španělsko, 2007, 85 min

Teď se musí snažit o jediné: zůstat naživu. Na cestě za přítelkyní potkává Quim u benzinové pumpy atraktivní, vyzývavou Beu, a neodolá jejím svodům. Po kratičkém sexu však dívka využije jeho nepozornosti a zcizí mu peněženku i s doklady. Quim ji pronásleduje opuštěnou horskou krajinou. Jeho cestu náhle přeruší kulka vypálená z hlavně neznámého odstřelovače, který si ho znovu a znovu bere na mušku. Během útěku lesem narazí na Beu, která se rovněž stala cílem šíleného střelce. Oba teď musejí společně čelit nepochopitelnému nebezpečí a snažit se o jediné: zůstat naživu. Před smrtí je může zachránit pouze zběsilý útěk bez odpočinku...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podívat se na tento film jsem plánovala zhruba 2 roky. A teprve asi před 2 týdny jsem se k tomu dostala. A rozhodně nelituju. Film mě překvapil. Bylo to něco jiného než jsem čekala. Celková pointa byla nečekaná, šokující a i když můžu použít větu "To tu už přece bylo tolikrát" , tak se mi líbila, protože mě překvapila. Film je skvěle natočený thriller. Španělé prostě umí točit horory a napínavé filmy!!
Začnu hned tím, že mi nebyli moc sympatičtí hlavní hrdinové. Hned na začátku se ukázalo, že jsou prostě jiná krevní skupina než já. Kluk jede za svou holkou, zastaví se na benzince a tam se jen tak vyspí s neznámou holkou, co ho potom okrade? Pardon, ale tohle rozhodně není můj styl. Nechápala jsem, ale koukala se dál. Kluk je zoufalý, protože nemá doklady, peníze.. Nakonec odjede autem, ale v opuštěné horské krajině nastane problém. Neznámý střelec mu poškodí auto, střelí ho a hlavní hrdina Quim se dostává do opravdu hodně velkého problému. Osud však chtěl, aby se se záhadnou dívkou Beou potkal ještě jednou. V horách ji totiž postihne stejný osud. Oba dva se snaží zachránit a společnými rukami porazit zabijáka.

Hlavní hrdinové - zlodějka Bea a Quim
Film byl místy hodně jako drama. Potom přišly i napínavé a akční scény, ale přece jenom byly tam i prvky dramatu. Zvlášť na konci - tam mi to možná i trochu vadilo, protože jsem chtěla spíš tu akci, napětí a hlavně vysvětlení. Ano, vysvětlení. To je věc, která mi v tomto filmu hodně chyběla. Samozřejmě hodně toho bylo vysvětleno, ale i tak zůstalo hodně otázníků. Až moc otazníků. Ráda bych znala odpovědi, ale ty už se asi nikdy nedozvím. Člověk si to musí tak trochu domyslet sám.

Celkový závěr filmu měl něco do sebe a diváka donutí zamyslet se nad celkovou situací. Každopádně já osobně čekala závěr jiný, lepší. Toto byl spíš jak konec nějakého dramatu.. k tomu všemu hodně otevřený. Ale čert to vem. Film mi rozhodně něco dal a jsem ráda, že jsem se na něho podívala. Jenom je škoda, že místy nebyl víc napínavý. Španělé umí točit filmy. Pěkně vystihli drsnou horskou atmosféru a v podstatě beznadějný boj o přežití a touho a to žít dál. Lesy a hory jsou skvělá místa k tomu, aby se zde natočil nějaký takový film. Nebo alespoň já mám tato prostředí v hororech ráda (Závrať, Pach krve a tak dál.)
Nejhorší pocit jen ten, když už nevíte, jestli má
vůbec smysl bojovat dál...

Jak jsem již psala výše - hrdinové mi nebyli nějak výrazně sympatičtí. Alespoň ze začátku. Ve filmu se toho o nich zase tak moc nedozvíme, což mě docela mrzelo - hlavně v případě Bei. Nevíme o ni vlastně nic. A to mě celkem štve.

Královská hra je docela tvrdá podívaná. Nejde tu o krev ani o mučení, ale se smrtí se tu rozhodně potkáte. V několika případech mě dost překvapila a zaskočila - upřímně - nečekala jsem to. Což je tedy u mě neobvyklé, protože když znáte tolik hororů jako já, většinou si dokážete tipnout, jak se bude film vyvíjet dál. To jsem ocenila.
Celkově film hodnotím kladně. Je to v podstatě vyvražďovačka s menším počtem lidí a zajímavou zápletkou a rozuzlením. Nejde tu jenom o to, co se stane, ale hlavně o to jak se to stane a co u toho postavy cítí. Jejich myšlenky a to, jak uvažují. Jen je vážně škoda, že některé věci nebyly více vysvětleny...

Moje hodnocení: 3 hvězdičky