neděle 17. února 2013

La cara oculta


posterThriller / Drama / Horor
Španělsko / Kolumbie, 2011, 92 min

Belen, priateľka mladého, talentovaného a úspešného dirigenta Adriana, jedného dňa záhadne zmizne. Zanecháva mu iba odkaz na kamere, v ktorom oznamuje, že spoločný vzťah ukončuje a neželá si opäť sa s Adrianom stretnúť. Adrian si za ňu čoskoro nájde náhradu: mladú, peknú a atraktívnu kolumbijskú čašníčku Fabianu. Záhadný odchod Belen však vzbudí podozrenie, preto jej prípad začnú vyšetrovať detektívi. Ako sa postupne objavujú nové dôkazy, detektívi sú voči pôvodnej verzii príbehu čoraz skeptickejší. Vzniká podozrenie, že v záhadnom zmiznutí má prsty sám veľký maestro a že Fabiana sa môže stať jeho ďalšou obeťou.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Tento film miluju. Zbožňuju. Žeru. Naprosto a nejvíc. Ale fajn, pokusím se napsat alespoň trošku smysluplnou recenzi. K filmu jsem přistupovala docela se strachem. Myslela jsem si, že se mi to nebude líbit. Pořádně jsem ani nevěděla, co od toho čekat. Že budu tak nadšená? To jsem netušila v nejmenším. Na film jsem se dívala, když jsem měla zánět středního ucha. Strašně mě to bolelo a nemohla jsem skoro nic. Vyloženě jsem trpěla. Ta bolest se nedala vydržet. Pamatuju si, že film mě tolik zaujal, že i tu bolest jsem tolik nevnímala. To je dobré, že? :)

Jedna z věcí, kterých si na filmu cením nejvíc je jeho originalita. Celkový nápad, pointa, závěr! Dokonalé, geniální a nejlepší. Když nad tím tak uvažuju, opět se nejedná o horor. Spíš o psychologický thriller. Každopádně akce se tu dočkáte taky. Nejlepší na tom všem je, že film je nakonec úplně o něčem jiném, než si Vy myslíte podle obsahu, popřípadě traileru. Taková překvápka mám nejraději.

422907_264369950307748_148009338_n_largeBudu se opakovat ale ano, ten nápad je GENIÁLNÍ! Kdo to vymyslel? Dejte mi na něho kontakt a já mu pošlu obrovskou čokoládu a lísteček s nápisem "Díky za skvělý zážitek z filmu". Nechápu, jak toto někdo dokázal vymyslet. Mě by to nenapadlo ani ve snu. Zajímavé, chytlavé, neokoukané! A to je při dnešní filmové konkurenci velké plus. La cara oculta se zařadila mezi mé nejoblíbenější filmy a já se na ni ještě někdy strašně moc ráda podívám - i když budu vědět, co mě čeká (což je škoda, protože celkově ta překvapení - to bylo něco.)

La-cara-oculta-pelicula_largeK ději bych řekla asi tolik: Je úplně jiný, než si myslíte a než jsem si myslela já. Nebudu ho tady prozrazovat, radši se podívejte na film. Já jen řeknu tolik, že se mi to opravdu- OPRAVDU- líbilo a vřele doporučuji.

Nejde tu o násilí, krev, brutálnosti (to zde není ani náznakem) - tady jde o ten nápad a o to, jak celý příběh pokračuje a jak skončí. Když se však podíváte na trailer, zjistíte, o co zhruba jde. Belen neví, zda ji Adrian úplně miluje a tak se rozhodně, že jejich lásku prověří. Vleze do takového "bunkru" - zkrátka byt v bytě. Ona vidí ven, ale nikdo neví, že je uvnitř. Když se podíváte na trailer, uvidíte. Jenomže se stane hrozná věc. Belen zapomene klíče venku. Tím pádem je uvězněna uvnitř a nikdo to neví. Mezitím si Adrian najde novou dívku - Fabianu. Belen se snaží s Fabianou zkontaktovat - ta si myslí, že se jedná o ducha. Film je v tomhle stylu - dál děj vyzrazovat nebudu ;)

Závěr - ten.. nezklamal. Sice mohl být o trošku jiný, ale myslím si, že celkově byl film zakončen tak, jak měl. Rozhodně donutí člověka přemýšlet. Je to v tom velká filozofická otázka a třeba já osobně nad filmem uvažuju docela často. Je to skvělé téma k diskuzi a k zamyšlení. Rozhodně Vám to něco dá, o tom není pochyb :) Lépe to zakončeno být nemohlo...

Hlavní postavy byly.. zajímavé. Každá z nich měla svá plus, ale i minus. Film krásně ukazuje, že každý má svou temnou stránku. Belen mě docela dost překvapila v jedné věci... no, o tom si kdyžtak popovídám s těmi, kteří už film viděli ;) Španělských filmů jsem se vždycky bála (ani nevím proč)- díky La caře ocultě jsem je začala mít ráda. Španělé ví, jak natočit dobrý film.

Film doporučuji i lidem, kteří nemají rádi horory. Toto není horor. Toto je něco skvělého a úžasného. Jak jinak - filmu dávám 5 hvězdiček.

Trailer:


5 komentářů:

  1. Ahoj Rodaw dlouho jsem o tobe neslysel a koukam, ze mas novy skvely blog :) Kdyby si chtela zpratelit tak kdyztak napis sem :)
    http://hororovefilmy.blog.cz/1203/spratelene-blogy

    OdpovědětVymazat
  2. Panebože... já nemám slov... Popis k filmu mi nic moc neřekl, ale ten trailer... už teď ten film stahuju!

    OdpovědětVymazat
  3. Ten trailer je úžasný. Na horory jsem moc velký posera, ale tohle mě zaujalo. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ach áno, Španieli sa poslednou dobou v horroroch prekonávajú (aj ich Mama vraj bola dobrý horror)a toto by som si určite veľmi rada pozrela! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Uf, teď jsem dokoukala... bože, to bylo něco. PECKA. Asi si to pustím znovu.

    OdpovědětVymazat

Ahoj! Předen Ti moc děkuji za komentář, dělá mi to radost :)