neděle 17. února 2013

Tall man (Tajemný muž) - recenze

posterMysteriózní / Drama / Krimi / Thriller
USA / Kanada / Francie, 2012, 106 min
Děj se odehrává v malém městečku ,ve kterém se už několik let ztrácejí malé děti. Městská legenda práví, že děti ve městě krade záhadný vysoký temný muž. Obyvatelka města, mladá sestřička July, nevěřila v tuto legendu do té doby, dokud neobjevila jednoho dne prázdnou postel svého syna. Když v domě začala v panice svého syna hledat, spatřila vysokou tmavou postavu, jak jejího syna odnáší. July se ihned vydává za temnou postavou a je připravena přistoupit na cokoliv, aby zachránila svého syna a dostala odpovědi na otázky, kdo je onen temný muž a k čemu potřebuje děti.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jessica Biel v hlavní roli
Tento film je své své podstatě geniální. Svým nápadem a hlavně provedením mě naprosto okouzlil a dostal. Celý příběh je reálný a mohl by se v klidu stát. Nejlepší na tomto filmu jsou ty zvraty. Ve skutečnosti je to celé jinak a Vy se celou dobu díváte a jen kroutíte hlavou. Chvilku si myslíte to, potom přijde tamto a výsledek je takový, že je to úplně jinak. To mám ráda a za to tleskám! Skvělé zvraty, které mě neustále překvapovaly a byla jsem hodně zmatená! Na konci vše pěkně vysvětleno, tak to má být :)

Ale pojďme se podívat ještě na začátek. Hlavní hrdinku filmu ztvárnila sympatická Jessica Biel. July byla sestřička, která se snažila všem okolo pomáhat. Setkáváme se i s jinými postavami - různorodými postavami. Do toho všeho je zde ale "tajemný muž", který unáší děti a jednoho dne unese i díte July. Jak už jsem psala - film je plný zvratů a překvapení, takže více děj radši nebudu popisovat. Koukněte se na film sami a uvidíte. Myslím, že rozhodně nebudete litovat :)

Tall man sází na to, že diváka zaujme svým nápadem a provedením. Pokud máte rádi horory plné krve a mučení, tak Vás Tall man jistě zklame. Tady nejde o krev, tady jde o tu atmosféru. Hodně se tu objevují prvky dramatu - možná až moc, ale na druhou stranu nevadilo mi to. K celkové myšlence filmu se to hodilo.  Film vlastně ani není horor. Spíš thriller. Akce tu je, ale ne zas tak moc, jak byste možná očekávali. Každopádně najdou se tu scény (hlavně na začátku filmu), ze kterých Vám bude běhat mráz po zádech (a u kterých se možná budete i trošku bát :)).

Docela dost mě překvapilo, že film režíroval Pascal Laugier. Tento režisér má na svědomí i film Mučedníci, což pro mě bylo obrovské a hlavně nechutné zklamání, které se sice všem okolo líbilo, ale já jsem byla spíš znechucená (ne spíš, ale úplně!!). Mučedníci a Tall man - to se podle mě vůbec nedá srovnávat.. Takže to pro mě byl takový (převeliký) šok.

Od filmu jsem očekávala to, že v něm bude vyprávění o tzv. Slendermanovi, což má být vysoký hubený muž, který se objevuje na fotkách malých dětí, které pak zmizí a už je nikdy nikdo nenajde. Tyto případy jsou prý i zdokumentovány (především v minulosti). Zda se Senderman objevuje i v dnešní době? Těžko říct, protože dneska už člověk těžko pozná, co je fakt a co je fotomontáž. Byla jsem dost překvapena, když jsem zjistila, že tento film o Slendermanovi vlastně ani trochu není... Možná je to trochu škoda, ale i tak- film měl skvělou myšlenku a zajímavé rozuzlení. Každopádně sám režisér potvrdil, že Slenderman mu byl jistou inspirací.

Rozuzlení filmu bylo naprosto nečekané a možná bych použila i slovo fascinující. Stejně tak bych mohla použít slovo smutné. Ano, mohla.Pokud jste rádi během filmu zmateni a "vedeni za nos" a na konci naprosto překvapeni, koukněte se na tento film. Děj je nepředvídatelný (i když máte zkušenost s horory) a na konci jen tak sedíte s otevřenou pusou a říkáte si "WTF" (když bych to měla napsat upřímně :D).

Tall man mě rozhodně překvapil. Co mi vadilo? Hm.. místy možná až moc psychologické scény. Jak jsem říkala - převažuje to žánrově hodně drama. Ovšem to nevadí, to je můj osobní mini problém. Jinak jsem se u filmu i trošku  bála a HLAVNĚ - byla jsem neustále z něčeho překvapená a v šoku. Film si zaslouží krásné 4 hvězdičky!!

A tady je ještě trailer: